سلام خدمت تمام اورژانس وردپرسی ها عزیز . در این پست میخواهیم دو روش درآمد زایی توسط هنر طراحی سایت را به شما معرفی کنیم .

در ادامه مقاله ما فرض را بر این گذاشتیم که شما عزیزان آموزش طراحی سایت  را فرا گرفته اید و میخواهید برای درامد زایی در آن اقدام نمایید.

روش یک : طراحی سایت فریلنسری یا شرکتی

شما مرحله بزرگ آموزش را پشت سر گذاشته اید (مشاهده انواع آموزش های پیشنهاد شده از فرادرس ) و حالا وقت درآمد زایی از دانشتان رسیده است ، اغلب طراحان در ابتدای کار خود به صورت فریلنسری (Freelancer) شروع به کار میکنند. این مورد فواید بسیار زیادی دارد مثلا باعث افزایش نمونه کار های شما میشود (این مورد یکی از مهمترین هاست و سابقه کار شما حساب میشود و پیش هر مشتری بوید در ابتدا نمونه کار های شما را میخواهد)، تجربه تان را افزایش میدهد ، زودتر به پروژه میرسید و با اخلاق های مختلف و بازار کار آشنا میشوید و البته این مورد معایبی هم دارد که مهمترین اون درآمد پایین هست . که فقط متکی به سایت های فریلنسری هستید تا پروژه ای را پیدا کنید . شما در این حین برای افزایش درآمد میتوانید تبلیغات به صورت بازار گرم (آشنایان و دهان به دهان) استفاده نمایید . اما یک نکته مهم را حتما باید در ابتدای کار به انجام برسانید ، که این هست :

وب سایت خودت را راه اندازی کن!

ببینید اولین نکته ای که بنده به تمام عزیزانی که مشورت میخواهند ، میگویم همین هست. ولی خیلی از آنها اون رو به پشت گوش می اندازند . این مورد هم باعث افزایش سطح و کلاس شما میشود و هم یک بستری برای تبلیغات و یا قرار دادن مشخصات هست .

شروع راه اندازی وب سایت خودتان

شما درابتدای کار بایستی یک دامنه خوب برای خودتان انتخاب کنید تا بتوانید برند خود را تشکیل دهید . مثلا از پسوند های web ، design ، site و …. استفاده کنید و یا میتوانید از دامنه های خاصی مانند .website .site و … استفاده و آن ها را ثبت نمایید . استفاده از اینگونه دامنه ها باعث افزایش کلاس کاری شما میشود (البته که هزینه بالاتری نسبت به دامنه ir و com دارند.)

پس از انتخاب یک دامنه (دقت داشته باشید که این برند تا آخر عمر همراه شما خواهد بود پس آن را با دقت انتخاب نمایید و حتما از اطرافیان خود نظر سنجی کنید) و خرید یک هاست مناسب (در خرید هاست از لحاظ هزینه و کیفیت ، کم نزارید زیرا باعث بد به نظر آمدن سایت شما که ویترینتان هست میشود) نوبت به طراحی وب سایت خودتان میرسد . شما باید بهترین کاری را که بلد هستید را برای وب سایت خود انجام دهید و از نهایت سلیقه ، تلاش ، وقت و هنر خود باید استفاده کنید زیرا همانطور که گفتم این وب سایت ویترین کار شما می باشد و باید ویترین خود را به مشتری ، به بهترین نحو ممکن نشان دهید . به قول قدیمیا 👌 که یه ضرب المثل دارند ک میگوید :

” از کوزه همان برون تراود که در اوست ”

این ضرب المثل را که به کار خودمان بسط دهیم ، این میشود که شما هر چقدر که بهتر طراحی را انجام دهید و بیشتر وقت بگذارید برای سایت خودتان ، مشتری شما فکر بهتری راجع به شما میکند و باعث میشود که تصمیم گیری را برای او راحت تر کنید تا شما را انتخاب کند.

خلاصه این بخش

پس طبق صحبت ها شما اول یک نام برند انتخاب میکنید > دامنه ی آن برند را خریداری میکنید > وب سایت خودتان را بر روی آن دامنه طراحی میکنید. طبق تجربه ما برای شروع کار این مسیر بایستی طی شود تا بستر لازم برای شما آماده گردد.

روش دوم : اجرای یک ایده

در روش اول ما توضیح دادیم که شما ساختن و طراحی وب سایت برای دیگران و یا در شرکت درآمد زایی کنید ، این راه هم همانند روش قبلی می باشد ولی تفاوت مهمی که دارد ، شما یک چیزی را خلق می کنید ! این یعنی چی ؟ یعنی اینکه شما با هنر طراحی که آموخته بودید ، ایده خود را به صورت عملی در می آورید و بر روی آن کار میکند.

در این روش خون دل خوردن های بسیار وجود دارد و بایستی تلاش های بسیار زیادی انجام دهید تا این میوه به ثمر بشیند ، اما این کاری میشود که متعلق به خودتان هست و یک پروژه ای هست که بایستی آن را مدیریت کنید.

به عنوان مثال : اورژانس وردپرس نیز به همین شکل تشکیل شده است ، ابتدا یک نیازی بین کاربران احساس میشد و سپس برای اون نیاز ها یک ایده به ذهن ما آمد و آن را به تصویر کشیدیم. مسیر بسیار پرفراز و نشیبی هست ولی نتیجه آن بسیار بسیار شیرین.😍

شما تا به اینجای کار طراحی و خلق یک سایت را بلد هستید ولی نکته ای که برای مطرح شدن ایده شما می باشد ، در دسترس عموم قرار گرفتن اون ایده هست . یعنی شما بتوانید سایت خود را به کسی که به اون خدمت نیاز دارد معرفی کنید. خود این معرفی کردن یک مسیر بسیار پر پیچ و خم به نام آموزش دیجیتال مارکتینگ دارد. این مسیر قلق های بسیار زیادی دارد و ممکن است که اگر در ابتدای کار مسیر رو اشتباه بروید ، هیچوقت اون نتیجه دلخواهتون رو نتوانید بگیرید. آموزش های مختلف و افراد و موسسات مختلفی در ایران هستند که به شما آموزش و مشاوره میدهند و شما در ابتدای کار تا میتوانید باید اطلاعات جمع کنید و یک نتیجه گیری برای نوع راهبردن ایده خود را بیابید.

درآمد زایی این روش به چه صورتی می باشد ؟

در این روش سایت شما ، سرمایه شما هست . در این روش ، راه های بسیار زیادی برای کسب درآمد می باشد . شما در هنگام خلق ایدتون باید به روش اصلی کسب درآمدتون حتما فکر کنید در غیر اینصورت به مشکل میخورید (منظور استراتژی کسب درآمدتون هست) . اما چند روش هست که شما فقط با تلاشی که انجام دادید میتوانید کسب درآمد کنید ، مانند انواع تبلیغات ، مثل تبلیغات کلیکی و بنری و یا ریپورتاژ را میتوانید انجام دهید. وب سایت های بسیار خوبی همانند کاپریلا و نشریلا در خصوص تبلیغات کلیکی ، رپورتاژ و بررسی و معرفی هستند که میتوانید با آن ها فعالیت بکنید.

نتیجه گیری نهایی

شما هر یک از این دو روش را جداگانه و یا همزمان با هم انجام دهید ، در مقاله قبلی گفته شد که برای شروع چه کار هایی انجام دهید و یا چه آموزش هایی را بگذرانید برای پیشرفت ، اما تو این مسیر بایستی آموزش های مختلف دیگری رو باید فرا بگیرید ، مانند آموزش دیجیتال مارکتینگ  که یکی از بهترین وب سایت ها برای مشاهده انواع آموزش ها، فرادرس هست و انواع آموزش های سئو و آموزش دیجیتال مارکتینگ را در اختیار شما قرار میدهد. در فرادرس آموزش های مربوط به آموزش کار با ابزار Google Tag Manager و یا آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)  هست که حتما بهتون توصیه میکنم آن ها را مشاهده کنید.

در ضمن توصیه میکنم که مقاله وب گردی قبلی ما را با موضوع  اولین قدم برای ورود به دنیای طراحی سایت  را مطالعه نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید