سلام و درود خدمت تمام وردپرسی های عزیز . در این مقاله میخواهیم به یکی از پر تکرار ترین سوال های شما پاسخ بدهیم و یک راه حل بسیار خوب برای شما ارائه دهیم.

خیلی از دوستان میپرسند که ما چگونه میتوانیم طراحی سایت را شروع کنیم ؟

راه حل چیست ؟

راه های مختلفی برای شروع این کار هست و میان بر های بسیار زیادی برای آن وجود دارد و ممکن هست برخی افراد تنبلی 😅 کنند و آن را دور بزنند ولی ما به شما این راه ها را نمیخواهیم پیشنهاد کنیم . راهی که مد نظر ما هست مانند یک ساختمانی باید باشد که پی ریزی بسیار قوی داشته باشد و با انواع زلزله و مشکلات (پروژه های جدید و مسائل جدید ) با مشکل و باگ مواجه نشود .

 

پس تا به اینجا به این نتیجه رسیدیم که همه چی رو باید از صفر آغاز کنیم و مرحله به مرحله جلو برویم . اولین قدم برای ورود به طراحی وب سایت یاد گیری html و css هست . هر وب سایتی که شما مشاهده میکنید تقریبا ۹۹ درصد آن ها از این دو استفاده میکنند .

به زبان ساده html ساختار کلی این خونه ما هست و css تمامی طواهر این ساختمان هست و بایستی هر دوی این ها را به خوبی فرا بگیرید تا بتوانید اولین قدم در این دنیای بزرگ را بردارید.

چرا کلاس غیر حضوری؟

تو این دوران کرونایی ما به شما عزیزان اصلا توصیه رفتن به کلاس های حضوری نمیکنیم و بهترین راه آموزش در حال حاضر آموزش به صورت غیر حضوری هست که هم هزینه کمتر دارد و هم وقت کمتری از شما میگیرد . یعنی با دیدن آموزش های ویدئویی میتوانید هم پول بیشتری ذخیره کنید و هم همیشه سلامت باشید😅 . وب سایتی هم که قرار هست آموزش های آن را معرفی کنیم در این راه ، همراه شما خواهد بود و شما را در تک تک قسمت ها یازی میدهد . وب سایت فرادرس یکی از بهترین ها در این زمینه می باشد.

همانطور که مطلع هستید وب سایت های بسیار مختلفی هستند که در سطح وب آموزش های رایگان و پولی را در اختیار شما قرار میدهند . اما برای یک شخصی که شروعی تازه میخواهد داشته باشد ، انتخاب یک آموزش خوب بسیااااار مشکل زا هست و حتی اگر آموزش خوبی را استارت نزند باعث زده شدن از این دنیای زیبا میشود😟 .

آموزش هایی که میخواهیم به شما معرفی کنیم ، مجموعه آموزش طراحی سایت با HTML و CSS که آموزش های بسیار خوب ، کامل و با قیمت بسیار مناسب را در اختیار شما قرار میدهد.

چقدر باید وقت بگذاریم ؟

شما با گذاشتن حدوداً ۱۱ ساعت وقت و فقط و فقط خرج ۶۰ هزار تومان !😃 از پایه ، یک قدمی بزرگ در یادگیری Html و css بردارید . البته در همین جا شما نباید متوقف شود و با تمرین های مختلف و انجام دادن پروژه های تستی مختلف ، هنر خود را تقویت کنید . حتی میتوانید وب سایت های دیگر مخصوصا خارجی رو بررسی کنید و از آن ها ایده بگیرید و آن ها را آنالیز بکنید .

آیا آموزش در html و css متوقف میشود ؟

خیر ! در مرحله بعدی شما باید کار با فریم ورک ها را یاد بگیرید ، کار کردن با فرم ورک ها کار شما را بسیاااااار بسیاااااار راحت می کند و میتوانید هم در وقت خود صرفه جویی کنید و هم پروژه خود را با کیفیت بالاتری تحویل دهید. یکی از بهترین فریم ورک FreamWork ها بوت استرپ Bootstrap می باشد .

بوت استرپ چیست ؟ (به گفته خود سازنده) با بوت استرپ سری طراحی کنید و حالت رسپانسیوی را به صورت حرفه ای شخصی سازی کنید. بوت استرپ محبوب ترین ابزار اوپن سورس برای طراحی فرانت وب سایت می باشد .دارای قابلیت ها و اجزای از پیش ساخته مانند Sass ،  mixins  و سیستم ستون بندی کاملا رسپانسیو ، کامپوننت های پیش ساخته  و پلاگین های قدرتمند جاوااسکریپت JavaScript می باشد.

در وب سایت فرا درس آموزش های مختلفی برای بوت استرپ قرار گرفته که میتوانید آن را تنهای در ۶ ساعت فرا بگیرید. البته یک نکته مهم که هست ، شما فقط با دیدن فیلم های آموزشی یک طراح نمیشود و بایستی پروژه های مختلف انجام بدهید ، طراحی های مختلف را ببینید و سایت های دیگران را آنالیز کنید. تنها و تنها راه پیشرفت در این راه تمرین بسیار زیاد هست . دقت هم داشته باشید این موارد شدیدا فرار هستند و اگر تمرین نکنید بعد از مدتی از یاد شما خواهد رفت !

همزمان با یادگیری html ، css و bootstrap باید چه کار هایی انجام دهیم ؟

یک نکته دیگر که خیلی به کار شما می آید ، یادگیری نحوه سرچ زدن در گوگل هست . البته در اول باید مقدار زبان انگلیسی خود را تقویت کنید زیرا سرچ فارسی ممنوع!😡 هست . شما پاسخ تمامی سوالات خود را میتوانید در گوگل بیابید چون افرادی حتما قبل شما بودند که این سوال را بپرسند. اینطوری شما دیگر به هیچ شخص دیگری وابسته نیستید و بسیار مستقل میشوید . یک راه میان بری هم که هست در سایت های مختلف انواع کد های آماده وجود دارد و میتوانید با سرچ خوب انواع کد هارا بدست بیاورید و از آن ها استفاده کنید .

یکی از خوبی های فرادرس این هست که در تمامی مباحثی که بالا صحبت کردیم آموزش دارد و براحتی میتوانید قدم به قدم برای حرفه ای شدن پیش بروید . فرادرس چندتا نکته خوبی دارد که شما میتوانید نمونه تدریس های اساتید و نظرات دانشجویان آن درس را مشاهده کنید. با سر زدن به دوره های فرادرس متوجه میشوید که این دوره ها بسیار خواهان دارد زیرا در هر آموزش حداقل ۱۰ هزار نفر دانشچو دارد !

برای تکمیل دانشمان باید چه چیزی را فرا بگیریم ؟

شما پس از رد کردن مسیر قوی شدن زبانتان ، یادگیری سرچ در گوگل ، کد زدن با html css و کار با بوت استرپ بایستی به فکر کار کردن حرفه ای با JavaScript باشید . اگر شما زبان JavaScript را به خوبی فرا بگیرید حالا به شما میتوانند بگویند یک فرانت اند Frontend کار حرفه ای که میتوانید پاسخ گوی تمامی سلایق مشتریان خود بشوید .

JavaScript چیست ؟ زبان برنامه نویسی هست که آن را با js می شناسند .یک زبان تحت وب و سطح بالا می باشد.js زبانی هست که به صورت پویا و درجا کامپایل میشود. زبان js تکمیل کننده دو زبان html و css هست و ۹۷% درصد وب سایت ها از آن استفاده میکنند.

جمع بندی :

خلاصه مطالب بالا این هست که شما در ابتدای کار باید به ترتیب html > css > bootstrap > js را یاد بگیرید . یکی از بهتری وب سایت هایی که ار آن در این راه میتونید از آن کمک بگیرید ، وب سایت فرادرس هست که تمامی این آموزش ها را با بهترین استاد ها و بهترین قیمت ها در اختیار شما قرار میدهد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید