سلام و درود خدمت تمامی وردپرسی های عزیز ، دراین آموزش میخوام تکه کدی را به شما نشان بدهیم که برای مخفی سازی محتوا استفاده میشود . این کد به صورت شورتکد هست و شما میتوانید در هر جایی از وردپرستون از آن استفاده کنید.

برای این آموزش شما نیاز دارید که آموزش قبلی ما با عنوان “آموزش ساختن چایلد تم child theme برای قالب وب سایت” مشاهده کنید تا بتوانید کد هایی که در ادامه بهتون آموزش میدهیم رو ، به کد های قالبتون اضافه کنید.

در ابتدای کار ما بایستی بک تابع بنویسیم و آن تابع را به عنوان یک شورتکد به هسته ورد پرس اضافه کنیم.

function wk_logged_in_user_shortcode($atts, $content = null) {
extract( shortcode_atts( array(
‘message’ => ‘
), $atts )
);

if(is_user_logged_in()) {
return $content;
} else {
return ‘⚠️’ . $message  ; // اشاره ۱
}

}

add_shortcode(‘logged_in’, ‘logged_in_user_shortcode’); //اشاره ۲

در بالا ما یک تابعی را نوشتیم که در ابتدا از سمت شورتکد یک ورودی را دریافت میکند ، و سپس چک میکند که کاربر لاگین شده یا خیر . اگر لاگین شده بود محتوا را $content را برمیگرداند و در غیر اینصورت یک پیام هشداری را نشان میدهد.

این پیام هشدار به صورت داینامیک هست و شما میتوانید از طریق شرتکد به تابع ارسال کنید.

نمونه شورتکد » شورتکد را بایستی داخل [] قرار دهید.

logged_in message=”آموزش مخصوص اعضا می باشد”

 

همانطور که مشاهده میکنید ما یک ورودی به متغیر message داده ایم و این متغیر را تابع ما دریافت میکند و در دستور شرطی آن را برمی گرداند :  در اشاره ۱

نام شورتکد ما نیز logged_in و این نام را در بخش اشاره ۲ تعریف میکنیم . به این صورت که اون تابع را نسبت میدهیم به نام شورتکد دلخواهمان.

شما میتوانید هر تعداد متغیری که نیاز داشته باشید به تابع اضافه کنید و طبق نمونه ای هم که قرار دادیم ، آن را از طرف شورتکد به تابع پاس دهید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید