سلام خدمت همراهان عزیز اورژانس وردپرس ، در این مقاله میخواهیم به شما آموزش بدهیم که نحوه ساخت چایلد تم چیست و چگونه میتوانیم یک چایلد تم بسازیم و با آن چه کارهایی می توانیم بکنیم.

چایلد تم چیست؟

چایلد تم یک بخشی از قالب شما هست که می خواهید بدون تغییرات دادن در کد قالب اصلی ، کدهاتون رو به function  و یا استایل هاتون رو به قالب اضافه کنید. در واقع برای قالبی که نصب میکنید بروز رسانی های مداوم می آید و اگر شما بخواهید کد شخصی سازی شدتان را به آن اضافه کنید ، باید با هر بار آپدیت قالب ، آن کد ها را مجدد اضافه کنید و این کار بسیار وقت گیر و دارای دردسر هست.و در برخی قالب ها که فانکشن آن ها به صورت کد شده هست ، شما با اضافه کردن کدتون ، ممکن هست قالبتون بهم بریزد.

شما توسط چایلد تم میخوانید کد هاتون رو به صورت کاملا جداگانه از قالب اصلی ، به قالب اضافه کنید ، بدون آنکه مشکلی پیش آید.

چگونه چایلد تم را بسازیم ؟

 

۱.ساختن فولدر چایلدتم

در ابتدا شما باید در مسیر wp-content/themes که فولدر قالبتان قرار گرفته است یک فولدر بسازید و به اخر اسم -child را اضافه کنید. مثلا نام فولدر قالبتون ThemeName هست ، پس فولدر چایلد تم شما میشود : ThemeName-child

 

۲. ساختن style.css

در این مرحله ، در داخل فولدری که در مرحله قبل ساختید باید یک فایل ایجاد کنید به نام style.css که ساختار چایلدتم شما را می سازد و حتما باید آن را بسازید و  کد زیر را هم در داخل آن قرار دهید و بنا به نیازتون محتوای کد را تغییر دهید.

 

/*
Theme Name: Theme Name Child
Theme URI: http://example.com/theme-name-child/
Description: Theme Name Child Theme
Author: John Doe
Author URI: http://example.com
Template: ThemeName
Version: 1.0.0
License: GNU General Public License v2 or later
License URI: http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html
Tags: light, dark, two-columns, right-sidebar, responsive-layout, accessibility-ready
Text Domain: themenamechild
*/

  • مقدار Theme Name حتما باید یونیک و خاص باشد و در جای دیگر استفاده نشده باشد
  • مقدار Template برای نام قالب شما می باشد و حتما این مقدار را با دقت بنویسید.

 

۳. قرار دادن stylesheet ها

در این مرحله که مرحله پایانی ما برای تنظیمات هست ، استفاده کردن از تابع wp_enqueue_style() برای اضافه کردن و اختصاص دادن کد ها و اینکه به هسته فالب بگیم که میخواهیم این فایل هارا به همراه کد های اصلی قالب لود کند.

در این مرحله بایستی در فولدر چایلد تم یک فایل به نام functions.php بسازید و  کد زیر را درآن قرار دهید . دقت داشته باشید که اول شروع فایل باید <?php را قرار دهید.

<?php
function childtheme_parent_styles() {

// enqueue style
wp_enqueue_style( ‘parent’, get_template_directory_uri().’/style.css’ );
}
add_action( ‘wp_enqueue_scripts’, ‘childtheme_parent_styles’);

۴.پایان کار

شما به راحتی توانستید که چایلد تم را بسازید و حالا کافیست که از طریق پیشخوان به بخش نمایش > پوسته ها رفته و چایلدتم را فعال کنید.

شما  میتوانید فایل rtl.css هم بسازید و استایل های راستچین را به صورت جداگانه قرار دهید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید