سلام و آرزوی سلامتی برای تمامی وردپرسی های عزیز . در مقالات قبلی توضیح دادیم ک چگونه میتوانیم یک وب سایت بسازیم و راه های پیش رومون برای ساخت و گسترش یک وب سایت رو توضیح دادیم . در مقاله بعدی با موضوع “راهنمای بهترین روش های کسب درآمد از وبسایت” اومدیم راه هایی که میتوانیم از یک وب سایت درآمد زایی کنیم را گفتیم که به یکی از مهمترین آن ها یعنی دیجیتال مارکتینگ اشاره کردیم. حالا در این مقاله وب گردی جدید میخواهیم مقدار بیشتری دیجیتال مارکتینگ را شرح دهیم و روش های درآمد زایی از آن را مورد بررسی قرار بدیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در کل دنیا بازار به دو دسته ی سنتی و دیجیتال تقسیم شده است . در بازاریابی سنتی ، از طریق را های سنتی مثل بیلبورد ، روزنامه و مجلات می باشد اما بازاریابی دیجیتال کاملا متفاوت و دارای فضاهای بیشتری و دسترسی به فضاهای ارتباط جمعی می باشد. در این روش میتوان که فروش و یا معرفی اون خدمت را به صورت گسترده تر و هزینه کمتر به اطلاع کاربران هدف رساند. توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با دیجیتال مارکتینگ ، آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال در فرادرس را مشاهده نمایید.

روش های دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در زیر برخی از روش های پر کاربرد را به شما معرفی  و آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  1. بازاریابی محتوا یا Content Marketing
  2. بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا SEO
  3. بازاریابی توسط موتورهای جستجو یا SEM
  4. بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing
  5. تبلیغات بنری یا Banner Advertising  و تبلیغات همسان یا Native Advertising
  6. ایمیل مارکتینگ
  7. و…

۱.بازاریابی محتوا یا Content Marketing چیست ؟

به طور خلاصه میتوان گفت که تولید محتوا به صورتی که جذاب و دارایی گیرایی بالا باشد تا که بتوانید آن گروه هدفی ک مد نظر ما هست ، نظر آن ها را جلب و آن ها را با محتوای ما درگیر کند. حالا این محتوا در هر بستری از جمله شبکه های اجتماعی ، سایت خود و یا دیگران و بسیاری از جاهای دیگر میتوان قرار داد . البته این روش در بازاریابی سنتی هم کاربرد دارد اما ما آن را با دنبال دیجیتال نیز ترکیب کرده ایم. یک فرق بسیار مهمی که این روش با روش سنتی یا روش ها دیگر دارد این هست که فضاهای رایگان بسیار زیادی برای معرفی اون محتوا وجود دارد و شما با هزینه های کمتری میتوانید افراد بیشتری را جذب نمایید. در این زمینه شرکت های مختلفی از جمله نشریلا هستند که میتوانند در این راه به شما کمک بکنند.

۲.بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا SEO چیست ؟

کلمه seo مخفف Search Engine Optimization می باشد . یعنی اینکه ما وب سایت و اون محتوایی که داریم رو برای موتور های جستجو (مخصوصا گوگل) بهینه سازی کنیم . این مورد لازمه پیشرفت هر وب سایتی می باشد و بدونه بهینه سازی یک وب سایت یا آن سایت پیشرفت نمیکند و یا سرعت پیشرفت آن بسیار بسیار پایین میشود.

یک نکته مهم برای سئو ، سئوی محتوایی می باشد که یعنی جدای از ساختار کلی یک وب سایت ، متون و محتواهایی که قرار میگیرد ، دارای ساختار بهینه شده باشد . برای گوگل یک از گزینه های بسیار مهم ، قرار گرفتن محتواهای یونیک و ساختار یافته در هر وب سایتی می باشد.

هدف ما از سئو چیست ؟

تنها هدف کلی ما از سئو ، بالا آمدن جایگاه وب سایتمون در کلید واژه مد نظرمون در نتایج موتور های جست و جو می باشد.

در این روش شما هم میتوانید با سئو کردن وب سایت خودتون به درآمد و بازخورد بالاتر برسید و با وب سایت های دیگران را سئو و بهینه سازی بکنید که یکی از پردرآمد ترین شغل ها می باشد.

برای قوی شدن در این بخش به شما وردپرسی های عزیز توصیه میکنم آموزش سئو در وردپرس که در وب سایت فرادرس قرار گرفته را خریداری و مشاهده نمایید.

۳.بازاریابی توسط موتورهای جستجو یا SEM

دز موتور های دو جستجو ما دو روش معرفی داریم :

  1.  بازدید ارگانیک
  2. بازدید خریداری شده یا Paid Traffic

ترافیک ارگانیک چیست و به چه صورتی می باشد؟

ترافیکی که ما بدون پرداخت هزینه مستقیم و یا با تلاش و بهینه سازی وب سایتمون به وب سایت ما وارد میشوند را ترافیک ارگانیک میگویند. برای افزایش ترافیک ارگانیک راه های مختلفی هست که از مهمترین آنها بهینه سازی یا SEO هست که در بحث قبلی توضیح دادیم.

Paid Traffic چیست ؟

یکی از سریع ترین راه های برای معرفی وب سایت این روش می باشد و شما حتما در سرچ های گذشتتون دیدید که در گوگل در کنار برخی سایت ها گزینه AD می نویسد. تمامی آن ها از سرویس Google AdWords استفاده میکنند تا با هزینه های مختلف (این هزینه بستگی به میزان بهینه بودن وب سایت + رقابت در آن کلمه ) می باشد. در این زمینه سایت های مختلفی هستند که از آن ها میتوانید این سرویس را در پکیج های مختلف خریداری کنید ، همانند کاپریلا.

۴.بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing

یک دسته جدا که بسیار بسیار در دیجیتال مارکتینگ تاثیر گذار هست ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و توییتر می باشد. در هر دو این ها راه های متفاوتی برای بازاریابی وجود دارد ، مانند ساخت انواع محتواهای تصویری ، انواع تبلیغات متنی و تصویری که با شناخت مناسب میتوانیم بهترین استفاده را از این نوع بازاریابی کنیم ، در آینده نیز مقاله ای بر این موضوع در وب سایت منتشر خواهد شد.

۵.تبلیغات بنری و تبلیغات همسان

این دو روش تبلیغات یکی از تاثیر گذار ترین و زود بازده ترین نوع بازاریابی می باشد .تبلیغات بنری را حتما شما در وب سایت های بسیار همانند ما مشاهده کرده اید و اکثر وب سایت ها یک تعرفه ای دارند و شما با پرداخت آن تبلیغ بنری خود را در آن ها قرار میدهد.بهتر از تبلیغات بنری ، تبلیغات همسان هست ، این مدلی از تبلیغات هست که اون تبلیغ ما کاملا همسان با محیط و وبسایتی که در آن میخواهد قرار گیرد ، تغییر میکند . به عنوان مثال گوگل ادوردز هم یک مدل تبلیغ همسان هست که تبلیغ شما را مخلوط شده با نتایج جستجوی دیگر نشان میدهد .در ایران شرکت های خوبی نیز هستند که با وب سایت های بسیار زیادی قرارداد دارند همانند کاپریلا که شما میتوانید با آن ها همکاری کنید و تبلیغات خود را در بسیاری از سایت های مطرح ایرانی ، به نمایش در بیاورید.

۶.ایمیل مارکتینگ

یک راه بازاریابی ک از قدیم الایام مرسوم بوده و هنوزم هست ، تبلیغات به صورت ایمیلی می باشد . البته با پیشرفت تکنولوژی سرویس دهنده های ایمیل مقداری این روش بازاریابی کمرنگ شده ، به این علت که با الگوریتم های پیشرفته ای که دارند ، باعث اسپم شدن اون ایمیل میشوند و عملا تبلیغ شما بی فایده میشود.

نتیجه گیری و پایان

در بالا تعدادی از روش های بازاریابی را شرح و توضیح دادیم که شما توسط آن ها میتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید ، در آینده نیز مقالات کامل تر و آموزش های بهتری را در این زمینه قرار خواهیم داد. یکی از وب سایت هایی هم که شما میتوانید از آموزش های آن استفاده کنید ، آموزش های فرادرس هست که در زمینه های مختلفی از جمله بازاریابی و تبلیغات ، آموزش ها مختلفی با قیمت های مناسب را ارائه کرده است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید