هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

اگر شما از وبسایت خودتان راضی نیستید و می‌خواهید تغییراتی بزرگ در آن ایجاد کنید , ممکن است به یک افزونه ی Redirect نیز نیاز داشته باشید . این افزونه ها زمانی مورد نیاز هستند که URL شما همراه با دیگر عناصر ساختاری سایت شما تغییر کند . همچنین , ممکن است نخواهید تا زمانی که تغییرات در سایت شما تمام نشده اند , بازدیدکنندگان صفحه‌ های سایت که ممکن است درست کار نکنند را ببینند . در این زمان , چنین افزونه هایی بازدیدکنندگان را به صفحه ای که از قبل انتخاب کرده اید می فرستند .
لینک های شکسته می‌توانند بر روی وبسایت شما تاثیر منفی بگذارند . همچنین حس خوبی نیست که بازدیدکنندگان با صفحه های بدون محتوا برخورد کنند . برای قرارگیری SEO در مسیری درست , از این افزونه ها استفاده کنید تا سایت شما فعال باشد . با خواندن این مقاله , با افزونه های Redirect و نحوه ی کار آن‌ها آشنا خواهید شد .

Redirect چگونه در وردپرس استفاده می شود ؟

 

هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

با شنیدن کلمه ی ” redirect ” می‌توانید بفهمید که این افزونه ی هدایت کننده در وردپرس چه کاری را انجام می‌دهد . این افزونه ها , بازدیدکننده های یک وبسایت را به یک صفحه ی دیگر که از قبل توسط مدیر سایت انتخاب شده است می‌فرستند .
هنگامی که صفحه ای که توسط بازدیدکننده درخواست می‌شود در دسترس نبود , این افزونه ها , URL درخواست شده را با URL  دیگری که قابل‌ دسترسی است تغییر می‌دهند . همزمان کاربر را مطلع می‌کنند که صفحه‌ ای که آن‌ها سعی داشتند به آن دسترسی داشته باشند دیگر موجود نیست و به جای آن به بخش دیگری از وبسایت ارجاع داده می‌شوند . روبرو شدن با یک خطا که نشان می‌دهد چنین صفحه ای وجود ندارد قطعا سخت‌ تر از تغییر مسیر در صفحه های یک وبسایت است . این کار حداقل شما را به یک قسمت مربوط در سایت می‌برد .

چرا شما به یک افزونه ی redirect نیاز دارید ؟

همانطور که قبلا گفتیم , اولین استفاده از افزونه ی redirect وردپرس این است که کاربر را به صفحه‌ ای فعال بفرستد , در حالی که صفحه ی اصلی موجود نیست . اگر URL در سایت شما تغییر کرده یا جابجا شده است , همین کار را انجام دهید و بازدیدکنندگان را به نشانی اینترنتی جدید هدایت کنید .

افزونه های redirect زمانی مفید هستند که شما می‌خواهید به تدریج در وبسایت خود تغییراتی ایجاد کنید . اما نمی‌خواهید فقط به خاطر اینکه یک یا دو صفحه در حال حاضر کار نمی‌کنند , بازدیدکنندگان خودتان را از دست بدهید .

در مقایسه با صفحه ی خطای ۴۰۴ , که همیشه مورد علاقه ی بازدیدکنندگان نیست , افزونه ی redirect وردپرس معنای منفی در وبسایت شما ندارد . بلکه این افزونه ها , SEO را در مسیر درست نگه می‌دارند و کاربران را به صفحه‌ ای می‌فرستند که نیاز آنها را برطرف می‌کند . به این صورت افراد می‌توانند تجربه ی خوبی در سایت شما بدست بیاورند .

اگر شما در یکی از شرایطی که در زیر لیست شده‌ است قرار دارید , احتمالاً باید از یک افزونه ی redirect وردپرس استفاده کنید :

  • صفحه ای در سایت شما تغییر کرده , جابجا شده و یا نشانی اینترنتی وب سایت شما به طور کامل تغییر کرده است .
  • ار آنجایی که افراد اغلب هنگام تایپ کردن نشانی اینترنتی خود در نوار جستجو اشتباه می‌کنند و شما دوست دارید آن‌ ها را به صفحه ی درست هدایت کنید .
  • شما می‌ خواهید یک کلمه ی دیگر در نشانی اینترنتی خود برای اهداف SEO اضافه کنید .
  • شما می خواهید محتوای موجود خود را به دایرکتوری دیگری منتقل کنید .
  • شما در حال ایجاد تغییراتی در نحوه ی سازماندهی اینترنتی در وب سایت خود هستید ( به عنوان مثال : تغییراتی در قسمت تاریخ / نام پست / دسته بندی و … ) .

انواع redirect

 

هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

redirect ها در انواع مختلفی هستند ولی پنج نوع اصلی برای آن وجود دارد :

  • ۳۰۱ – Redirect دایم – از آن برای اطلاع دادن به موتورهای جستجو استفاده می‌شود . ۳۰۱ می گوید این صفحه دیگر در همان مکان قرار ندارد و قصد ندارد به زودی به نشانی اینترنتی اصلی برگردد . این redirect معمول‌ ترین است .
  • ۳۰۲ – Redirect موقت – از آن برای اعلان به موتور جستجو استفاده می‌شود که مکان صفحه به طور موقت همانی که بود نیست , تا زمانی که یک مشکل مشخص برطرف شود . این redirect یک راه مشترک برای مدیران وب سایتی است که می خواهند تغییرات کوچکی در سایت خود ایجاد کنند , اما نمی‌خواهند در این حین بازدید کنندگان خود را از دست بدهند .
  • ۳۰۳ – Redirect مراجعه به دیگری – این یک راه مشترک برای وب سایت‌هایی است که ترافیک بالایی دارند . آن‌ها از این نوع redirect ها برای انتقال مشتریان به یک صفحه ی متفاوت در طول فرآیند تسویه‌ حساب استفاده می‌کنند تا از مواجهه با مشکلاتی نظیر از دست دادن فرم‌های داده‌های فرا زمانی اجتناب کنند .
  • ۳۰۷ – نوع دیگری از Redirect موقت – این redirect تابع ۳۰۳ است و به صورت یک ریدایرکت ۳۰۲ عمل می‌کند , اما با تغییر جزیی در روش‌های درخواست جهت هدایت مجدد .
  • ۳۰۸ – نوع دیگری از Redirect ثابت – این redirect در انتقال اطلاعات از صفحه ای به صفحه ی دیگر دقیقا همانند ریدایرکت ۳۰۷ است , اما یک وضعیت دائمی دارد درست مانند ریدایرکت ۳۰۱ .

از کدام redirect استفاده ی بیشتری می شود ؟

حتی اگر چندین نوع هدایت وجود داشته باشد , معمول‌ ترین آن‌ها ۳۰۱ , ۳۰۲ و ۳۰۷ ( برای وب سایت های تجارت الکترونیک ) هستند . در این مقاله , تنها ریدایرکت ۳۰۱ پوشش داده خواهد شد . چرا که اغلب جستجو ها برای آن بوده است .

افزونه ی ” redirect ۳۰۱ ” در وردپرس معمولا محتوای قسمتی را نشان می‌دهد که دیگر قابل‌ استفاده نیست . همچنین برای کمک به معماری سایت نامرتبی که نیازمند تغییراتی است . همه ی این ها در حالی است که SEO حفظ می‌ شود .

بهترین افزونه های Redirect

در ادامه توضیح کاملی برای افزونه های redirect گفته شده که به طور گسترده در میان وب سایت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به چنین تابعی نیاز دارند . برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه چه افزونه ای را استفاده کنید , توصیف های هر افزونه را کاملا بخوانید و ببینید کدام یک برای نیازهای شما مناسب است .
احتمالا در گذشته در مورد این افزونه ها شنیده بودید . اما خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا بین آن‌ها مقایسه کنید و ببینید کدام یک ویژگی‌های بیشتری دارد و یا استفاده از آن‌ها ساده‌تر است .

Redirects 301 – Easy Redirect Manager

 

هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

Redirects 301 – Easy Redirect Manager , به شما کمک می‌کند تا ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ را برای وب سایت وردپرسی خود مدیریت و ایجاد کنید . به این صورت است که سبب بهبود SEO و تجربه ی کاربری در سایت شما می شود .

این افزونه با یک رابط کاربری مناسب , خیلی راحت نصب و پیکربندی می شود . این ریدایرکت برای سایت های جدید , تعمیر لینک ها بعد از سازماندهی مجدد محتوای سایت وردپرسی فعلی شما , و یا زمانی که صفحه ای از سایت شما منقضی می شود و شما نمی‌خواهید بازدیدکنندگان را به صفحه ی ۴۰۴ بفرستید , استفاده می شود .

Redirection

 

هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

Redirection یک افزونه ی وردپرسی است که روی حل مشکلات ریدایرکت ۳۰۱ متمرکز شده‌ است . این افزونه یکی از افزونه های محبوب است . زیرا دارای ویژگی‌های کافی برای راضی کردن همه نیازها در مورد هدایت کردن است . همه ی ویژگی ها در یک افزونه ی ساده‌ ای که استفاده از آن‌ بسیار آسان است جمع شده‌اند . بیش از ۸۰۰ هزار کاربر این افزونه را دانلود کرده . بخش قابل‌ توجهی از استفاده کنندگان نظرات مثبت داشته اند .

 

Simple 301 Redirect

 

هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

این افزونه یکی از بالاترین امتیاز ها را در میان افزونه های redirect وردپرس دارد . Simple 301 Redirect یک ابزار ساده است که به شما این امکان را می‌دهد که لینک قدیمی خود را دست‌ نخورده نگه دارید , در حالی که بازدیدکنندگان را به لینک‌های جدید ارسال می‌کنید . تابع ها همان پایه هستند . اما آن‌ها دقیقا همان چیزی هستند که شما نیاز دارید تا کار را سریع و آسان انجام دهید .

 

SEO Redirection

 

هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

یک افزونه ی خوب دیگر SEO Redirection است که همه ی ویژگی‌هایی که شما نیاز دارید را دارد . علاوه بر پوشش ریدایرکت ۳۰۱ ساده , می‌تواند ریدایرکت ۳۰۲ یا ۳۰۷ را ایجاد کند . اگر قصد دارید محتوای خود را انتقال دهید , دایرکتوری سایت خود را تغییر دهید , و یا به سادگی یک تابع eCommerce را بهبود بخشید , افزونه ی SEO Redirection گزینه ی مناسبی است .

 

Safe Redirect Manager

 

هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

Safe Redirect Manager یک افزونه ی پیچیده در وردپرس است که می‌تواند کد وضعیت HTTP وب سایت شما را تغییر دهد . شما می‌توانید کدهای وضعیت مختلفی را برای وب سایت خود قرار دهید . در نتیجه توانایی بیش از یک ریدایرکت ۳۰۱ ساده را دارید . شما حتی می‌توانید یک کد برای هر نشانی اینترنتی وب سایت تان به صورت جداگانه تنظیم کنید .
همان طور که از نام این افزونه مشخص است , Safe Redirect Manager یک مدیر واقعی است . این افزونه به شما کمک می‌کند تا هدایت سازمان‌ یافته را حفظ کنید . Safe Redirect Manager یک افزونه ی انعطاف‌پذیر است که می‌تواند برای انواع اهداف شما استفاده شود .

 

۴۰۴to۳۰۱

 

هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

اگر نمی‌خواهید با چنین خطایی مواجه شوید , افزونه ی ۴۰۴to301 این کار را برای شما انجام خواهد داد . این افزونه قادر است تمام خطاهای ۴۰۴ را به صفحات انتخاب شده هدایت کند . جایگزینی لینک ها توسط ریدایرکت ۳۰۱ یا دیگر انواع redirect برای حفظ موقعیت سایت در صفوف موتورهای جستجو ضروری است . افزونه ی ۴۰۴to۳۰۱ این لینک‌های مرده را به یک صفحه ی فعال هدایت می‌کند .

 

Quick Page/Post Redirect

 

هر آنچه که باید درباره ی Redirect در وردپرس بدانیم !

برای مدیران سایتی که می‌خواهند این کار هرچه سریع تر انجام شود , این افزونه ی وردپرس بهترین گزینه است . شما فقط باید نشانی اینترنتی درخواستی و URL مقصد را تنظیم کنید . بعد از اینکه Quick Page/Post Redirect را تنظیم کردید , خود افزونه تمام کارها را برای شما انجام می‌دهد .

در پایان باید به شما بگوییم , زمانی که تغییرات عمده در سایت خود ایجاد می‌کنید , تبدیل لینک های شکسته به یک آدرس جدید بهترین انتخابی است که شما دارید . این کار هم از لحاظ SEO و هم برای کاربرانی که به وب سایت شما می آیند , مفید است .
استفاده از یک افزونه برای خلاص شدن از این لینک‌های مرده می‌تواند بسیاری از مسایل ارتباطی که ممکن است با آن درگیر باشید را حل کند . برای رفع این مشکل , افزونه های redirect وردپرس ساده‌ترین راه‌حل است . فقط دقت کنید افزونه ای را انتخاب کنید که ویژگی‌هایی که شما به دنبال آن هستید , داشته باشد و بتواند لینک‌ها را به خوبی جایگزین نماید .

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید