اگر در حال ساخت یک وب سایت وردپرسی هستید و به هر دلیلی می خواهید وردپرسی که بر روی سایت خود دارید را از ابتدا نصب کنید و می خواهید تم انتخابی و افزونه ها دست‌ نخورده بماند , راه اندازی مجدد یا همان reset پایگاه‌ داده وردپرس تنها راه است .
راه اندازی مجدد پایگاه‌ داده به شما این امکان را می‌دهد که تمام تنظیمات خود , کاربران و محتوای بارگذاری شده را حذف کنید و دوباره با یک لوح سفید شروع کنید . خوشبختانه , نیازی به دانش فنی زیادی برای راه‌اندازی مجدد وردپرس ندارید .

شما فقط باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید این کار را انجام دهید ؟ سپس راه‌ اندازی مجدد را انجام داده و سفر خود را از ابتدا آغاز کنید . وقتی تصمیم گرفتید وردپرس را مجددا راه اندازی کنید ، دیگر بازگشتی وجود نخواهد داشت . این تغییر برگشت‌ ناپذیر است ، پس زمان خود را صرف این کنید که مطمئن شوید واقعا می‌خواهید چه کار کنید و به یاد داشته باشید که حتما یک پشتیبان ایجاد کنید . در اینجا اصول اولیه ی نحوه ی اجرای یک وردپرس را با چندین روش مختلف بررسی خواهیم کرد .

reset وردپرس چیست ؟

reset وردپرس به تغییر تنظیمات سایت توسط پاک کردن پایگاه‌ داده اشاره دارد . اگر شما بدانید که راه‌ اندازی مجدد در تنظیمات گوشی هوشمند چگونه کار می‌کند ، reset وردپرس نیز همان اصل را دنبال می‌کند . همه چیز را پاک می‌کند و یک پلت فرم پیش‌فرض برای شروع یک برنامه جدید به شما می‌دهد . شما چندین گزینه برای راه‌ اندازی مجدد وردپرس دارید , به این صورت که شما می‌توانید یک یا چند جدول خاص در پایگاه‌ داده و یا کل پایگاه‌ داده را ریسِت کنید .
یاد گرفتن نحوه ی reset وردپرس مشکل نیست ، اما باید دوباره فکر کنید که آیا آماده اید این حرکت را انجام دهید یا خیر . وقتی این کار را انجام دادید ، هیچ راهی برای بازگشت به تنظیمات قبلی وجود ندارد و هر مقدار از محتوایی که قبلا آپلود کرده‌ اید از بین رفته‌ است .

اگر می‌خواهید وردپرس را مجددا راه‌ اندازی کنید ، باید اقدامات درستی را اعمال کنید . از عجله کردن خودداری کنید , چون یک اشتباه می‌تواند منجر به از دست دادن همه چیز شود .

چرا ممکن است یک reset در وردپرس انجام دهید ؟

 

راه اندازی مجدد وردپرس با سرعت و بدون دغدغه

حالا که می‌دانید reset وردپرس چیست , وقت آن است که در وهله اول بفهمیم چرا شما به انجام آن نیاز دارید .
اولین هدف واضح است , اینکه بخواهید از اول شروع کنید . اگر دیگر از وب سایت خود راضی نیستید و می‌خواهید دوباره طراحی آن را شروع کنید ، می‌توانید مجددا وردپرس را راه‌ اندازی کنید . در اکثر موارد ، شما می‌خواهید این کار را در سایتی انجام دهید که هنوز در حال آزمایش و یا توسعه آن هستید و نه بر روی یک وب سایت ارائه شده و در حال کار روی اینترنت .

پس به جای تغییر آن ، می‌توانید وردپرس را حذف و سپس آن را مجددا نصب کنید . اما این کار یک فرآیند نسبتاً طولانی است که ارزش انجام آن را ندارد مگر اینکه گزینه دیگری نداشته باشید .
چند دلیل دیگر برای اینکه ممکن است بخواهید یک ورد پرس را ریسِت کنید وجود دارد :

  • بازسازی وب سایت تان . به دلیل اینکه مسیری را پیش می رود که دیگر از آن راضی نیستید و اعمال کردن تغییرات خیلی طول می‌کشد .
  • پاک کردن یک نصب آزمایشی . این کار بعد از اتمام یک سری آزمایش‌ها بر روی وب سایت شما لازم است وقتی که شما دوست دارید همه چیز را پاک کنید .
  • برای آپلود یک پشتیبان از وب سایت . اگر شما یک پشتیبان از سایت خود دارید و چیزی در سایت اشتباه پیش می‌رود ، می‌توانید وردپرس را مجددا راه‌اندازی کنید و نسخه پشتیبان خود را آپلود کنید . شما نیاز ندارید تا زمانی که یک پشتیبان دارید ، هیچ کاری برای ساخت این سایت انجام دهید ، پس نگران از دست دادن هیچ چیزی نباشید .
  • پس از تست کردن افزونه ها و یا تم‌های نصب‌شده , بر روی یک وب سایت جدید .
  • برای اجتناب از فرآیند وقت گیر حذف پست‌ها و صفحات و همچنین تنظیمات دستی .

چگونه یک reset در وردپرس  انجام دهید ؟

هنگامی که یک دلیل برای راه‌اندازی مجدد وردپرس داشتید ، وقت آن است که این کار را عملی کنید . در اینجا به ترتیب به شما می گوییم که چگونه می‌توانید reset در وردپرس را انجام دهید :

به صورت دستی

 

راه اندازی مجدد وردپرس با سرعت و بدون دغدغه

راه اندازی مجدد وردپرس با سرعت و بدون دغدغه

 

اگر شما مسیر های وردپرس را می‌دانستید ، reset وردپرس به صورت دستی بهترین انتخاب بود . در برخی موارد پاک کردن به صورت دستی بهترین گزینه ای است که دارید . البته ، اگر مکررا این کار را انجام نمی دهید ، فقط از این روش استفاده کنید .
این‌ کار می‌تواند با استفاده از خط فرمان یا افزونه ای به صورت خودکار نیز انجام شود , همانطور که در ادامه در این مقاله می‌بینید . فرآیند راه‌ اندازی مجدد دستی در وردپرس شامل چهار مرحله می‌شود .

اولین مرحله حذف پایگاه‌ داده موجود است . بعد از انجام این کار ، باید یک پایگاه‌ داده جدیدی از ابتدا ایجاد کنید . تمام فایل‌های غیر ضروری که ممکن است وجود داشته باشند را از بین ببرید و سپس یک اسکریپت نصب وردپرس را اجرا کنید . کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد ، اما شما باید اصول اولیه ی نحوه ی عملکرد وردپرس را بدانید .

استفاده از Command Line یا خط فرمان

کاربرانی که در زمینه ی برنامه‌نویسی مهارت دارند ، باید بتوانند وردپرس را با استفاده از ” خط فرمان ” دوباره راه‌ اندازی کنند . اگر شما با WP  CLI آشنا هستید ، اصلا مشکلی پیدا نخواهید کرد . WP – CLI یک ابزار خط فرمان است که از طریق آن می‌توانید با پلت فرم وردپرس تعامل داشته باشید .

شما می‌توانید از فرمان‌ های مختلف برای انجام کارها استفاده کنید و یکی از این کارها reset وردپرس است . فرآیند دستی توصیف‌ شده در بالا را می‌توان با استفاده از ابزار خط فرمان به صورت خودکار اجرا کرد . برای انجام این کار از دستور زیر استفاده کنید :

$ wpdb reset --yes
Success: Database reset.

WP – CLI فقط برای انجام این کار نیست . شما می‌توانید از انواع دستور ها برای انجام وظایفی که معمولا در صفحه مدیریت وردپرس دارید استفاده کنید . مانند حذف حالت‌های گذرا ( به عنوان مثال : بیت‌ های داده‌ ای که دیگر مورد نیاز نیستند ) .
این کار یک روش سریع برای انجام وظایفی است که افراد دیگر با دست انجام می‌دهند .  این ابزار همچنین می‌تواند برای پشتیبانی از وب سایت و دیگر فرآیندهای پیچیده استفاده شود .

استفاده از یک افزونه

شما می‌توانید وردپرس را بدون هیچ گونه تلاشی , تنها با دانلود و فعال کردن یکی از افزونه های موجود در زیر , مجددا راه‌اندازی کنید . مزایای استفاده از یک افزونه برای reset کردن وردپرس زیاد است . اول از همه ، می‌توانید انتخاب کنید که یک جدول خاص در پایگاه‌ داده و یا کل پایگاه‌ داده ریسِت شود . دوماً ، می‌توانید پس از تنظیم مجدد وردپرس ، تم ها و افزونه های موجود خود را دوباره انتخاب کنید .

برخی افزونه ها با عملکردی بیشتری همراه هستند که می‌توانند در طول فرآیند راه‌ اندازی مجدد مفید باشند . در ادامه یک توصیف کوتاه از چند افزونه ی وردپرس بیان شده است :

 

WordPress Database Reset

راه اندازی مجدد وردپرس با سرعت و بدون دغدغه

یک افزونه ی رایگان برای راه‌اندازی مجدد وردپرس , که قادر به انجام ریسِت بدون حذف فایل‌های موجود است . شما می توانید تم ، افزونه ها و یا انواع دیگر فایل‌هایی که در سرور آپلود کرده‌اید را نگه دارید . افزونه ی WordPress Database Reset , تنها بر روی داده‌ های ذخیره‌ شده در پایگاه‌ داده تمرکز می‌کند .

 

Advanced Reset WP

راه اندازی مجدد وردپرس با سرعت و بدون دغدغه

حتی اگر نام ” advanced ” بر روی این افزونه باشد , در واقعیت اینطور نیست . این افزونه وظیفه ی اصلی پاک کردن تمام پایگاه‌ های داده‌ در وردپرس شما را بر عهده دارد . اگر حاضر هستید تمام اطلاعات مربوط به انبارهای وب سایت خود را پاک کنید از افزونه ی Advanced Reset WP استفاده کنید . این کار , کل پایگاه‌ داده ، محتوای آپلود شده و همه ی تم ها و افزونه های قبلی که پیشتر نصب کرده‌ اید را پاک می‌کند .

 

WP Reset

راه اندازی مجدد وردپرس با سرعت و بدون دغدغه

WP Reset یک افزونه ی ساده ی دیگر است که می‌توانید برای راه‌اندازی مجدد وردپرس از آن استفاده کنید . علاوه بر این ، شما می‌توانید تغییرات سفارشی برای ریسِت کردن , مانند : ذخیره ی صفحات و محتوایی که آپلود کرده‌اید را انجام دهید . این افزونه هیچ کدام از فایل‌ های شما را تغییر نخواهد داد و به سادگی فقط پایگاه‌ داده را ریسِت می‌کند .

 

WordPress Reset

راه اندازی مجدد وردپرس با سرعت و بدون دغدغه

WordPress Reset افزونه ای برای راه‌ اندازی مجدد پایگاه‌ داده وردپرس است . شما می‌توانید با استفاده از آن محتوای بارگذاری شده را به طور کامل و یا تا حدی ریسِت کنید .

در پایان باید تاکید کنیم که اگر چه راه‌ های زیادی برای reset وردپرس وجود دارد ، اما آنچه واقعاً اهمیت دارد این است که هدف شما برای انجام این کار چیست . از آنجا که راه اندازی مجدد در وردپرس یک اقدام دائمی است ، باید به تصمیم خود فکر کنید . اگر کاملاً مطمئن هستید که دیگر نیازی به محتوای آپلود شده یا تنظیمات موجود ندارید ، می توانید وردپرس خود را مجددا راه اندازی کنید .

همانطور که قبلاً ذکر شد ، شما می‌توانید یک افزونه را انتخاب کنید که به شما اجازه می‌دهد تا با توجه به نیازها و مشکلاتی که با آن ها مواجه هستید , تنظیمات لازم را انجام دهید . با همه ی مطالبی که گفته شد , در انتها باز هم تاکید می کنیم که مراقب سایت خود باشید !

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید