آیا می‌خواهید گذرواژه وردپرس خود را با استفاده از phpMyAdmin تغییر دهید ؟ اگر نمی‌توانید از راه های دیگر پسورد وردپرس خود را بازیابی کنید , یک راه برای تغییر آن به طور مستقیم از پایگاه‌داده وردپرس و با استفاده از phpMyAdmin وجود دارد .

در این مقاله همراه ما باشید تا به شما نشان دهیم که چگونه به راحتی پسورد وردپرس را از phpMyAdmin تغییر دهید .

چرا و در چه زمانی باید گذرواژه وردپرس را از phpMyAdmin تغییر دهیم ؟

پیش از آنکه در این مقاله درباره ی تغییر پسورد از راه phpMyAdmin برای شما توضیح دهیم , باید بدانید که وردپرس این کار را خیلی راحت انجام می‌دهد و گذرواژه ی شما را بازیابی می‌کند . شما می‌توانید به سادگی به صفحه ی ورود به سیستم بروید و بر روی لینک “رمز عبورتان را گم کرده‌اید؟” کلیک کنید .

چگونه پسورد وردپرس را از phpMyAdmin تغییر دهیم ؟

کلیک روی لینک داده شده , شما را به صفحه ی بازیابی می‌برد که در آن می‌توانید نام کاربری یا آدرس پست الکترونیکی خود را وارد کنید .

چگونه پسورد وردپرس را از phpMyAdmin تغییر دهیم ؟

پس از آن , وردپرس یک لینک برای دریافت گذرواژه ی جدید به آدرس ایمیل مرتبط با آن حساب کاربری ارسال می‌کند و شما می توانید با رفتن به آن لینک , گذرواژه ی جدید خود را اعلام کنید .

با این حال , اگر به آدرس ایمیل دسترسی نداشته باشید یا سایت وردپرس شما نتواند یک ایمیل بفرستد , شما نمی‌توانید به این طریق گذرواژه ی خود را بازیابی کنید . در چنین وضعیتی , باید گذرواژه ی وردپرس را به طور مستقیم در پایگاه‌داده بازیابی کنید . راحت‌ترین راه برای انجام این کار , استفاده از phpMyAdmin است . در ادامه می‌بینیم که چگونه می‌توانید به راحتی گذرواژه ی وردپرس را از phpMyAdmin بازیابی کنید .

چگونه از phpmyadmin به پسورد وردپرس دسترسی پیدا کنیم ؟

ابتدا باید به cPanel خود از طریق حساب میزبان وردپرس وارد شوید . سپس , باید بر روی آیکون phpMyAdmin , زیر بخش پایگاه‌داده کلیک کنید .

چگونه پسورد وردپرس را از phpMyAdmin تغییر دهیم ؟

با این کار به phpMyAdmin وارد می شوید . در آنجا شما باید پایگاه‌داده ی مورد نظر خود در وردپرس را انتخاب کنید .

چگونه پسورد وردپرس را از phpMyAdmin تغییر دهیم ؟

حالا فهرست جداول پایگاه‌داده وردپرس خود را خواهید دید . در ادامه , نیاز است که wp_users را در این فهرست پیدا کنید و روی لینک ” Browse ” کلیک کنید .

چگونه پسورد وردپرس را از phpMyAdmin تغییر دهیم ؟

توجه : نام جدول در پایگاه‌داده وردپرس شما ممکن است یک پیشوند جدول متفاوتی نسبت به آنچه در تصویر نمایش داده شده‌ است , داشته باشد .

اکنون شما ردیف‌هایی را در جدول کاربران وردپرس خود خواهید دید . نام کاربری که می‌خواهید گذرواژه ی آن را تغییر دهید بیابید و روی ” edit ” کلیک کنید .

چگونه پسورد وردپرس را از phpMyAdmin تغییر دهیم ؟

phpmyadmin به شما جدولی در تمام زمینه‌های اطلاعات کاربری نشان می‌دهد . شما باید محتوای درون پسورد کاربر را حذف کرده و آن را با گذرواژه ی جدیدتان جایگزین کنید . زیر ستون function , از منوی MD۵ را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Go کلیک کنید .

چگونه پسورد وردپرس را از phpMyAdmin تغییر دهیم ؟

گذرواژه ی شما با استفاده از ” hash MD۵ ” رمز گذاری می شود و سپس در پایگاه‌داده ذخیره خواهد شد . تبریک ! شما با موفقیت گذرواژه ی وردپرس خود را با استفاده از phpMyAdmin تغییر دادید .

چرا hash MD۵ ؟

برخی از شما ممکن است بخواهید بدانید که چرا ما MD۵ را برای رمزنگاری پسورد انتخاب کردیم . وردپرس در نسخه ی قدیمی‌تر خود از ” hash MD۵ ” برای رمزنگاری پسورد استفاده کرده است . از وردپرس ۲.۲ , استفاده از فن‌آوری‌های رمزنگاری قوی‌تر شروع شد . با این حال , هنوز وردپرس MD۵ را تشخیص می دهد تا بتواند با قبل سازگاری داشته باشد . به محض ورود به سیستم با استفاده از یک رشته رمز عبور ذخیره شده به عنوان hash MD۵ , وردپرس آن را تشخیص می‌دهد و با استفاده از الگوریتمهای رمزنگاری جدیدتر , آن را تغییر می‌دهد .

در پایان , اُمیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا یاد بگیرید که چطور گذرواژه ی وردپرس را از phpMyAdmin بازیابی کنید . اگر این مقاله را دوست داشتید , سایر مقاله های کاربردی اورژانس وردپرس را نیز بخوانید . همچنین اگر مطالب برای شما مفید بوده آن ها را به دوستان تان هم پیشنهاد کنید . ممنونیم !

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید